Čustvena inteligenca ni nekaj, kar bi lahko enačili z umsko inteligenco. Nekateri še tako pametni in genialni ljudje namreč na področju čustvene inteligence popolnoma pregorijo, tako da se moramo zavedati, da gre za dva povsem različna pojma. Čustvena inteligenca je v bistvu sposobnost, da znamo prepoznavati svoja čustva in čustva drugih ljudi, jih identificirati, ubesediti, nadzorovati, skratka, gre za celo paleto sposobnosti na področju uravnavanja naših čustev. Kaj o njej meni vsestranski podjetnik Filip Pesek, si lahko preberete tu: https://filippesek.com/custvena-inteligenca/.
Če ne veste, na kakšni ravni je vaša čustvena inteligenca, poglejte malce okoli sebe, razmislite o svoji družini, prijateljih sodelavcih … Vam zaupajo svoja čustva, vam kdaj povedo, kako se počutijo, vas kdaj vprašajo po vašem notranjem dogajanju? To so najverjetneje dobri znaki, da razumete čustva drugih ljudi, da ne obsojate, da znate izražati svoja. Če vam ljudje ne bi zaupali, vam o tem verjetno ne bi govorili … Čustvena inteligenca na primer pomeni tudi, da znate svoja čustva dobro opisati, ubesediti. Svoja čustva razumete in jih obvladate, o njih se jasno izražate in ne tlačite jih v sebi. Če ste čustveno inteligentni, vas zanimajo drugi ljudje – na prej omenjeni ravni. To pomeni, da imate sposobnost empatije, torej vživljanja v doživljanje nekega drugega človeka. Če si empatičen, razumeš tudi drugo plat tvoje zgodbe, zanimajo te doživljanja drugih ljudi, ljudje pa vam zaupajo, ker vedo, da ste razumevajoči in se pristno zanimate zanje. Čustvena inteligenca pomeni tudi, da ste odprti za spremembe, ne bojite se novih stvari in doživetij, strah pa dojemate zgolj kot oviro, ki jo morate preskočiti oziroma obiti. Če se zavedate svojih močnejših in šibkejših področij, je to prav tako znak čustvene inteligence, s pomočjo katere lahko, če jo skrbno negujete, tudi v poslu pridete zelo daleč.
Čustvena inteligenca je namreč zelo pomembna tako v osebnih kot poslovnih odnosih, saj ljudje še vedno cenijo tisti pristni medčloveški stik. Če boste drugim pokazali, da ste močna oseba, da se poznate, razumete doživljanja drugih ljudi, se ne pustite kar tako prizadeti ali užaliti in držite svojo besedo, potem vas bodo tudi morebitne stranke ali poslovni partnerji spoštovali.