Domene so pomemben del uspešne strategije podjetja v digitalnem okolju. Pomembno je poudariti, da je za začetno postavljanje domene potreben vložek časa, podobno velja tudi za čas, ko se odločimo za njeno prodajo. In prav temu, kako poteka prodaja domene, bomo danes namenili nekaj besed.
Kdaj se odločiti za prodajo domene?
Domena je kot neke vrste otrok tistega, ki jo je ustvaril. Postopek, ki vključuje tako ustrezno izbiro imena (ki mora biti kratko, enostavno in mora omogočati, da si jo ljudje hitro zapomnijo), kot tudi jasno vidnost vizije oziroma bistva podjetja, običajno traja, kar nekaj časa. Ko jo vzpostavimo, pa moramo čas nameniti tako vsebini spletne strani kot njeni oblikovni plati, ki je tista, ki posameznike pritegne. Potem pa se zgodi, da vaša domena ni več primerna za vas, za njeno upravljanje nimate časa, morda pa samo nimate energije zanjo. Da ne bo domena samo obstala v spletnem prostoru, lahko z njo vsaj nekaj zaslužite – prodaja domene postane vaša nova ideja.
Najprej naj poudarimo, da vsaka domena ne bo nujno prinesla ogromnih finančnih zaslužkov, se pa nikoli ne ve zagotovo.
Kako poteka prodaja domene?
Prodaja domene je lahko dolgotrajen proces, čeprav nekatere domene takoj vodijo v povpraševanje. Najprej določite vrednost svoje domene. Pri tem bodite pozorni, da domene ne precenite na podlagi lastne subjektivnosti. Precenjene domene ne boste mogli prodati – tako kot sami ne bi plačali več kot se vam zdi primerno, tudi drugi ne bodo. Zanimanje za vašo domeno pa se lahko v takem primeru hitro preoblikuje v nezanimanje. Pri določanju vrednosti domene se vprašajte: kakšno končnico nosi domena (je to .com – ta nosi najvišjo vrednost), je ime domene kratko, enostavno za izgovorjavo in ali vključuje dodatna ločila.
Nato izberite način skušajte raziskati trg, kjer boste lahko našli kupce vaše domene. Ob začetku prodaje ne pozabite javno objaviti kontakta, kamor vas bodo kupci v primeru interesa kontaktirali. Izpostavite najboljše dele svoje domene – imate velik doseg, se ljudje radi vračajo na vašo stran, kakšen je promet spletne strani – vse to so informacije, ki kupce zanimajo in lahko izboljšajo verjetnost uspešne prodaje domene.
Ko pride kupec, pa enostavno poskrbite za kupnino in domene prenesite na novega lastnika – pa srečno!